3 tips för en episk hemsida som lockar kunder som glass i solsken!

1. Har ni en säker hemsida?

Om ni har ett hänglås framför ert domännamn/hemsideadress så har ni en säker hemsida. Vilket betyder att information som går från eran hemsida till servern är säker. Om ni inte har ett hänglås framför ert domännamn/hemsideadress, så ska ni kontakta ert webbhotell som hjälper er med detta. Hänglåset, som även kallas SSL-certifikat, gillas av sökmotorer och gör att ens hemsida rankar högre i sökresultaten.

2. Bilder & videos

När uppdaterade ni eran hemsida med bilder, text senast? ”Men vi lägger ju ut vårat innehåll på facebook och instagram så det räcker väl?” Ja självklart ska man hålla sina fans/kunder/elever uppdaterade på sina sociala medier. Men en hemsida som inte har uppdaterad information med text, bild och som bonus, videos, kan verka ses som en oseriös hemsida/företag för vissa besökare.

3. När skapades eran hemsida?

Om eran hemsida är 6 – 10 år gammal och ni inte har uppdaterat designen än, kan det vara läge att se över eran design och layout på hemsidan. Då hemsidan kan kännas utdaterad för en del besökare, så väljer besökaren att gå till en annan hemsida, oftast eran konkurrent, som har fräschare design och layout. Vilket gör att man förlorar besökare och även potentiell försäljning. Man handlar mer med ögat än vad folk tror,  en bra idé är att se över designen på hemsidan så att man inte tappar besökare pga utdaterad eller dålig design.

Gratis analys av eran hemsida

Ni får även ett nytt designförslag av eran hemsida, gratis!

Vad kollar man vid en analys av en hemsida?!

Vi gör en heuristisk utvärdering av eran hemsida.

Och vad betyder det då?

Det är en inspektionsteknik där en användbarhetsexpert utvärderar användargränssnittet för en produkt (till exempel en webbplats, app etc.) mot en uppsättning heuristiska principer.

Heuristik är en väletablerad, beprövad uppsättning med riktlinjer som tenderar att resultera i bra gränssnittsdesign när de följs.

Och vad är värdet i detta?

Analysen resulterar i en lista över användbarhetsproblem. När de är fixade kan dina kunder få en bättre upplevelse på din webbplats och gör det mer troligt att de kommer tillbaka.

Vi utvärderar detta på eran hemsida:

🔹 Användarvänlighet

🔹 Säkerhet

🔹 Utseende

🔹 Navigering

🔹 Kommunikation

🔹 Trovärdighet

🔹 Struktur

🔹 Konsekvent

🔹 Lättläst

🔹 Rekommendation

🔹 Tydlighet

Fyll i era uppgifter så skickar vi våran analys av eran hemsida

plus ett designförslag av eran hemsida, gratis!