Strategier för Facebook som låser upp kundgrupper och personer i köpläge på 30 dagar eller mindre.

Gratis guide som avslöjar de enklaste, snabbaste och lönsammaste metoderna att öka leads och försäljning med lönsam ROI med Facebook ads

Den här guiden är 100% gratis och avslöjar de 10 strategiskt hemliga inriktningsmetoder på Facebook, som låser upp dolda målgrupper och hyperaktiva köpare på 30 dagar eller mindre.

Här är bara en bråkdel av vad du kommer att upptäcka:

  • Inside hemligheter andra byråer och “gurus” inte vill att du ska veta
  • En väl bevarad hemlighet om en inriktningsmetod som låser upp “gömda” kundgrupper och supersugna köpare på 30 dagar eller mindre (tveksamt att ens 1 av 100 byråer känner till denna)
  • Hur man använder Facebook ads för att upptäcka nya kunder som är i “köp mode” (denna strategin öppnar upp en hel fruktgård med lågt hängande frukt för dig att få avkastning på nästan på en gång!)
  • En steg för steg process på hur du kan få personer som inte känner dig eller ditt varumärke, till att få de till nya och återkommande kunder på Facebook & Instagram (Detta är troligen den billigaste och mest effektiva strategin att använda för att få in nya kunder på ett snabbt sätt)
  • Och mycket mycket mer!

Så denna guide är helt gratis för dig att använda. Tryck på knappen “Ladda ner gratis PDF guiden här” och skriv in dina uppgifter i boxen och tryck sedan på “Skicka pdf guiden”.

Guiden kommer direkt (ibland inom någon minut) till den e-post du har angett.

<br>


<br>


5 snabba om Facebook ads

När du anställer en person för att hantera facebook annonsering, så anställer du en person, som har en spetskompetens: Facebook annonsering. Problemet är bara att när denna personen slutar och skaffar en ny anställning någonstans, så måste du börja om från scratch igen.

När du anlitar en byrå, så “anställer” du ett helt team som har en rad olika expertområden, som har flera års erfarenhet tillsammans inom Facebook ads.

Vi på ML Webbyrå har system och processer som gör att vi kan applicera våra strategier och processer på vilken bransch som helst. Vilket ger våra kunder den avkastning de är nöjda med.

Den som säger att Facebook ads inte fungerar längre, är någon som antingen inte har en aning hur man hanterar Facebook annonsering. Eller så har de tidigare blivit blåsta och lurade av byrå/byråer eller marknadsförare. Vilket såklart är tråkigt att ägare ska bli utsatta för.

När man hanterar marknadsföring på Facebook på rätt sätt, så kan Facebook vara ett riktigt kraftigt verktyg för lead generering och kundförvärv.

Facebook är en kall trafikkälla, i och med det så har företag möjlighet att nå flera miljoner personer som aldrig hört om ditt företag förut.

Hemligheten ligger i den sk Facebook pixeln, som är spårningskoden för Facebook och Instagram, som man lägger in på sin hemsida för att samla data som man använder för att göra datadrivna beslut på.

Facebook pixeln är, om inte världens bästa, så är den iaf i topp den mest avancerade marknadsförings algoritmen som finns.

Genom att använda algoritmen till sin fördel, ha knivskarp direkt respons copy, väl genomtänkta creatives (bilder/filmer), strategiskt optimerade kampanjer, så ligger Facebook annonsering fortfarande i topp på att vara den mest effektiva plattform att ge nya kunder, jämte med Google.

Vad det kostar att annonsera på Facebook är olika för varje verksamhet. Priset du betalar för facebook annonsering kommer att vara beroende på dessa olika faktorer:

  • Din marknads storlek: Om det är 10 000 personer i din marknad eller 1 000 000, så kommer din budget att vara olika.
  • Affärsmål: Om du vill få 10 eller 1000 nya försäljningar per dag, så kommer din budget att vara olika.
  • Konkurrensen i din marknad: Om din marknad är mättad och har fullt med konkurrenter som erbjuder samma produkter/tjänster i samma prisnivå som du kontra mot att din marknad knappt innehåller några konkurrenter, så kommer din budget att vara olika.

Vi vet att det inte finns någon “one size fits all” mall som passar alla företag. Utan det vi gör är att vi skräddarsyr hela upplägget för varje företag vi samarbetar med. Så vår prissättning bestäms utefter alla olika aspekter och krav inom din verksamhet och bransch du är i.

Var försiktig med byråer som säger att Facebook kostar ett visst belopp, för där är chansen stor att de inte vet vad som krävs för att vara framgångsrik på plattformen Facebook.

Detta beror helt på en del olika faktorer. Till exempel om du redan har trafik till din e-handel och har en hälsosam konverteringsfrekvens, så behöver vi troligtvis inte göra några ändringar.

Men om vi anser att det kan behövas en del puts och studs på sidan (som ex hastighetsoptimering eller lägga till mer innehåll) som potentiellt förbättrar hemsidans prestanda, så skulle du nog gladeligen gå med på att göra de ändringarna va?

Facebook annonsering funkar för majoriteten av verksamheter, om det görs rätt dvs.

Facebook har en del förbjudna och en del områden som är strikta att göra annonsering på. Du kan hitta dem på deras policy sida här: https://transparency.fb.com/sv-se//policies/ad-standards/