Vi använder cookies för att våran hemsida ska bli så bra som möjligt för just dig. Klicka på ikonerna för att få mer information om vad för cookies vi använder.
När du anställer en person för att hantera facebook annonsering, så anställer du en person, som har en spetskompetens: Facebook annonsering. Problemet är bara att när denna personen slutar och skaffar en ny anställning någonstans, så måste du börja om från scratch igen.
När du anlitar en byrå, så ”anställer” du ett helt team som har en rad olika expertområden, som har flera års erfarenhet tillsammans inom Facebook ads.
Vi på ML Webbyrå har system och processer som gör att vi kan applicera våra strategier och processer på vilken bransch som helst. Vilket ger våra kunder den avkastning de är nöjda med.
Den som säger att Facebook ads inte fungerar längre, är någon som antingen inte har en aning hur man hanterar Facebook annonsering. Eller så har de tidigare blivit blåsta och lurade av byrå/byråer eller marknadsförare. Vilket såklart är tråkigt att ägare ska bli utsatta för.
När man hanterar marknadsföring på Facebook på rätt sätt, så kan Facebook vara ett riktigt kraftigt verktyg för lead generering och kundförvärv.
Facebook är en kall trafikkälla, i och med det så har företag möjlighet att nå flera miljoner personer som aldrig hört om ditt företag förut.
Hemligheten ligger i den sk Facebook pixeln, som är spårningskoden för Facebook och Instagram, som man lägger in på sin hemsida för att samla data som man använder för att göra datadrivna beslut på.
Facebook pixeln är, om inte världens bästa, så är den iaf i topp den mest avancerade marknadsförings algoritmen som finns.
Genom att använda algoritmen till sin fördel, ha knivskarp direkt respons copy, väl genomtänkta creatives (bilder/filmer), strategiskt optimerade kampanjer, så ligger Facebook annonsering fortfarande i topp på att vara den mest effektiva plattform att ge nya kunder, jämte med Google.
Vad det kostar att annonsera på Facebook är olika för varje verksamhet. Priset du betalar för facebook annonsering kommer att vara beroende på dessa olika faktorer:
Vi vet att det inte finns någon ”one size fits all” mall som passar alla företag. Utan det vi gör är att vi skräddarsyr hela upplägget för varje företag vi samarbetar med. Så vår prissättning bestäms utefter alla olika aspekter och krav inom din verksamhet och bransch du är i.
Var försiktig med byråer som säger att Facebook kostar ett visst belopp, för där är chansen stor att de inte vet vad som krävs för att vara framgångsrik på plattformen Facebook.
Detta beror helt på en del olika faktorer. Till exempel om du redan har trafik till din e-handel och har en hälsosam konverteringsfrekvens, så behöver vi troligtvis inte göra några ändringar.
Men om vi anser att det kan behövas en del puts och studs på sidan (som ex hastighetsoptimering eller lägga till mer innehåll) som potentiellt förbättrar hemsidans prestanda, så skulle du nog gladeligen gå med på att göra de ändringarna va?
Facebook annonsering funkar för majoriteten av verksamheter, om det görs rätt dvs.
Facebook har en del förbjudna och en del områden som är strikta att göra annonsering på. Du kan hitta dem på deras policy sida här: https://transparency.fb.com/sv-se//policies/ad-standards/
Vi använder cookies för att våran hemsida ska bli så bra som möjligt för just dig. Klicka på ikonerna för att få mer information om vad för cookies vi använder.
Nödvändiga cookies borde du ha aktiverade så att vi kan spara dina inställningar för cookies på vår sida.
Om du avaktiverar nödvändiga cookies, så kan vi inte spara dina inställningar. Vilket betyder att varje gång du besöker vår hemsida så måste du aktivera eller avaktivera cookies.
Vi använder Google Analytics för att samla anonym information om antal besökare och vilka sidor som är mest populära. Att ha denna cookie aktiverad hjälper oss att förbättra våran hemsida.
Aktivera nödvändiga cookies så att vi kan spara dina inställningar.