Vad gör vi för dig?
5 snabba om Facebook ads
Detta är inget säljsamtal.
Varje gång din byrå eller du skalar upp din Facebook annonsering, så har du säkert märkt att:
Din ROAS går i botten (dvs du ser mindre vinst på det du spenderar),
CPL (kostnad per lead) och CPA (kostnad per nyförvärvad kund) går i taket,
Vilket gör att din investerade annonsbudget är så gott som slut.
Detta gör att man är mer än gärna slänger ut datorn genom fönstret.
Så du minskar din annonsbudget pga att din ROI i princip är nästintill obefintlig.
Allt detta gör att du inte når dina tillväxtmål och du har nu avstannad eller i värsta fall minskad tillväxt.
Men var bara lugn, vi kommer att avslöja det snabbaste, enklaste och det mest säkra tillvägagångssättet för dig att få så många kunder som möjligt via Facebook ads.
Ok så hur tar man sin annonsering till nya nivåer?
Detta är inget säljsamtal.
Skatten till en framgångsrik Facebook annonsering innehåller:
Om man uppnår alla ovanstående punkter kan man skala upp sin annonsering och fortfarande vara lönsam.
Så att din verksamhet kan börja tjäna pengar och skala upp.
Vi tänker att varför inte förklara några tips så att du kan få en lyckad annonsering.
Så på med fokusbrillorna, och scrolla ned för att läsa om hur du kan på ett så simpelt sätt som möjligt få en lönsam försäljning på dina Facebook ads.
Steg 1: Det första och största felet man gör med sin Facebook annonsering är…
Att man lägger alldeles för mycket fokus på att få till bilden för annonsen.
Man hör ofta att “vi måste få bilden att poppa så den syns!”.
Och när man lägger för mycket fokus på bilden, så begår man en utav de största misstagen i annonsering.
Dvs att man gör annonser som ser ut som…. annonser!
Så steg 1 är alltså att inte göra sina annonser så att de ser ut som annonser.
Istället, gör dina bilder så att de liknar bilder som folk redan konsumerar på Facebook.
Annars kommer du aldrig slå igenom bruset och skepticismen som är på plattformen, för att få dina potentiella kunders uppmärksamhet.
Gör man detta, så “kliar” man algoritmernas rygg och får facebook pixeln att jobba till sin fördel.
Fördelarna man får är:
Detta leder oss in till steg 2 som du bör göra…
Steg 2: När det kommer till att välja målgrupp, så är Facebooks algoritm smart
Den är otroligt smart.
Låt algoritmen jobba och hjälpa dig att hitta rätt kunder.
Men de flesta som optimerar Facebook annonsering, krånglar till det alldeles för mycket.
Det är som att de får OCD och måste pilla på alla knappar och inställningar som finns i Ads manager…
för har du någon gång hållit på och optimerat Facebook ads, så vet du hur mycket inställningar det finns…
som gör att dina annonser antingen flyger eller störtdyker av för mycket optimering.
Lägg mer fokus på steg 3…
Steg 3: Den sista pusselbiten
Detta är den hemliga ingrediensen.
Och det är hur du formulerar din annonstext.
Japp, vi pratar om din copy/text i dina Facebook ads.
När du formulerar dig rätt med text i din Facebook annonsering, blir allt billigare.
Oftast, väldigt mycket billigare.
I och med att allt detta blir billigare, så tjänar du mer.
Men tänk på att hålla annonstexten enkel.
Använd inte ord som gör att man måste tänka extra för att förstå vad som menas.
Fyll din annonstext med engagerande och intressanta meningar.
Fokusera på att vara annorlunda, ovanlig och dramatisk!
Nu tänker du säkert “dramatisk, det är väl lite å ta i?”
Dina annonser tävlar inte bara mot dina konkurrenter, utan även mot videos där hundar bär skor.
För allt det egentligen handlar om är…
Detta är inget säljsamtal.
Allt handlar om uppmärksamhet
Det är en galen värld där ute.
Det är ett konstant krig om att få uppmärksamhet.
Det är därför viktigt att fokusera på vad det är som drar uppmärksamhet.
Men det de flesta inte vet är…
om du får psykologin fel i din annonsering, så kommer du inte kunna skapa creative eller annonstext heller.
“Men min verksamhet och kunder är annorlunda, så att tänka så funkar inte i min bransch.”
Vi kan lova att det funkar även för din verksamhet och kunder.
Oavsett prisnivå eller produkt/tjänst, så funkar detta.
Det är faktiskt bara en handfull av smarta strategier som vi använder för att öka försäljning till våra kunder.
Och många annonsörer undrar “varför man inte får sina annonser att fungera?”
Detta är inget säljsamtal.
GRATIS PDF GUIDE
Använd detta bevisade “Beyond-ROAS” system i din annonsering för att nå ny nivå av lönsamhet varje månad
Strategier för Facebook som låser upp kundgrupper och personer i köpläge på 30 dagar eller mindre.
