Vi avslöjar:

Strategi för Google ads som garanterat ger avkastning

Detta kommer ändra hur du annonserar på google…

Vi avslöjar:

Strategi för Google ads som garanterat ger avkastning

Detta kommer ändra hur du annonserar på google…

5 snabba om Google ads

Google ads är en perfekt plattform att få nya kunder på för alla typer av verksamheter. Med olika kampanjtyper så når man potentiella kunder i: sökresultaten, shopping, video (youtube) och display nätverken (det är sidor som har en sektion där annonsörer får visa sina annonser på deras sida).

Man kan rikta sig till personer som aktivt söker efter en lösning på deras problem, och bara visa annonser specifikt till de personer som är i ”köpläge” för just det sökordet.

Google ads kan börja driva försäljning redan från dag 1. Och kampanjerna visas ovanför sökresultaten där potentiellt fler klickar.

Att använda både Google ads och SEO kan ge dig en konkurrensfördel, genom att man får insikter i både organisk och betald trafik, vilket gör att man kan SEO optimera på lång sikt. Att ha ett flerkanaligt tillvägagångssätt är nyckeln till att slå dina konkurrenter.

Det finns några saker att ta hänsyn till när man analyserar vilka effekter Google ads och SEO har på varandra:

  • När man använder en kombination av Google ads och SEO så får du mer utrymme i SERPen (sökresultaten). Vilket maximerar chanserna att få ett klick som resulterar i en konvertering (köp). Använder man Google ads och SEO tillsammans så kan man få dubbelt så många klick till sidan, dvs att ens click through rate (CTR) blir dubblerad.
  • Med Google ads kan du precisera vilka sökord som leder till konvertering och nya kunder, vilket hjälper dig att skräddarsy din SEO strategi.
  • Personer som söker som ser din/dina Google ads kampanjer kan även klicka på dina organiska sökresultat som man jobbat fram med SEO.

Ärligt talat så vet vi inte…än. Vi måste först prata med dig först.

Med Google ads kan man få in leads och försäljning rätt snabbt. Den största stenen att kliva över är att lista ut ett sätt att köra vinstdrivande Google ads och slå konkurrenter i din bransch/nisch.

Vi samkör våra Google ads kampanjer med landningssidor eller funnels som har hög konvertering. Har inte din sida/funnel hög konvertering idag? Då tror jag nog att du inte har något emot att vi även hjälper er med den biten också?

Detta beror helt på en del olika faktorer. Till exempel om du redan har trafik till din sida och har en hälsosam konverteringsfrekvens, så behöver vi troligtvis inte göra några ändringar.

Men om vi anser att det kan behövas en del puts och studs på sidan (som ex hastighetsoptimering eller lägga till mer innehåll) som potentiellt förbättrar hemsidans prestanda, så skulle du nog gladeligen gå med på att göra de ändringarna va?

Google ads funkar för majoriteten av verksamheter, om det görs rätt dvs.

Google har en del förbjudna och en del områden som är strikta att göra annonsering på. Du kan hitta dem i deras policy center:

https://support.google.com/adspolicy/answer/6008942

Detta är inget säljsamtal.

Varje gång du eller din byrå ökar budget så sker detta:

Din ROAS går i botten (dvs du ser mindre vinst på det du spenderar),

CPL (kostnad per lead) och CPA (kostnad per nyförvärvad kund) slår i taket.

Dina vinstdrivande kampanjer blir icke vinstdrivande längre.

Men hur är detta möjligt, är det inte så man gör när man skalar upp?

Du minskar din annonsbudget pga att din ROAS är på ”break even” eller till och med obefintlig.

Allt detta gör att du inte når dina tillväxtmål och du har nu en avstannad eller i värsta fall minskad tillväxt.

Detta är inget säljsamtal.

Svårt att nå dina tillväxtmål? Då har vi skatten till dig

Att ha en hälsosam tillväxt och samtidigt skala upp sin annonsering är inte alltid så enkelt som det låter.

Men vill du prova själv? eller kanske bli mer påläst så att din nuvarande byrå inte säger en massa saker utan att du vet vad de menar?

Så att din verksamhet kan börja tjäna pengar och skala upp.

Vi tänker att varför inte förklara några tips så att du kan få en lyckad Google annonsering.

Dessa tips kommer garanterat att:

  • Ge lägre CPC (kostnad per klick)
  • Ge lägre CPL/CPA
  • Öka din kvalitetsrankning på dina annonser
  • Samt generera riktig hög ROAS

Så på med fokusbrillorna, och scrolla ned för att läsa om hur du kan på ett så simpelt sätt som möjligt få en lönsam försäljning med din Google annonsering.

Detta är inget säljsamtal.

Steg 1: De flesta gör helt fel när de kör Google ads

Det första de flesta gör är att:

Man hittar några sökord och slänger in dem i samma kampanj.

”Finansiell rådgivare i stockholm”, ”Finansiell planerare i stockholm”, ”Ekonomsik planerare i stockholm”… de sökorden kör vi på!

Det kanske ser bra ut, men detta är det sämsta och snabbaste sätt att dränera din annonsbudget.

Så vad ska man göra för att få det att funka?

Jo man kallar det S.K.A.G = single keyword ad group.

S.K.A.G är alltså när man har bara ett sökord i varje annonsgrupp.

Därefter skriver man en superspecifik annonstext för just det sökordet.

Det är extremt mycket jobb, men det lönar sig!

Men varför ska man göra så här?

Det är för att det ger din potentiella kund den absolut bästa upplevelsen.

För att det är exakt vad de sökte på!

Fördelarna med S.K.A.G är:

  • Dina annonser träffar mitt i prick på vad din potentiella kund sökte på
  • De konverterar bättre
  • Billigare klick
  • Bättre annonsplaceringar
  • Bättre kvalitet på trafiken

Men det finns ett problem…

Många byråer är ”ok” på vad de gör. En del byråer är bra, men några få är Elit.

Gör man ett ”ok” jobb så blir det, ”ok”.

Deras kampanjstruktur är ”ok”.

Deras sökordsstruktur är ”ok”.

Deras budstrategi ”ok”.

Och deras annonstext är ”ok”.

Men problemet är att ha en ”ok” betald marknadsföring räcker inte längre.

Konkurrensen är hårdare än någonsin online.

Vilket gör att man måste ha stenkoll för att kunna göra vinstdrivande strategier för inte bara Google ads, utan också hela sin digitala strategi.

Vilket leder oss in på steg 2…

Detta är inget säljsamtal.

Steg 2: Man försöker sälja direkt på annonsen.

Vilket är typ omöjligt att göra. Det går men det är inte lönsamt.

Din annons har en uppgift, och det är att driva uppmärksamhet så att den får klick.

För idag finns det mer saker än någonsin som distraherar folk.

Man är bara ett klick ifrån att se kattvideos eller veckans ihopklipp av fails.

Så att göra som alla andra gör att man smälter in i mängden.

Men vad ska man göra då? Var unik!

Lättare sagt än gjort eller hur?

Så det betyder ingen mer annonstext i stil med:

”Vi har 40 års erfarenhet…”

”Vi har det största utbudet med de bästa priserna…”

Steg 3: Det är inte hur du frågar om någon vill köpa, det är när du gör det

Som vi tidigare nämnt så är annonsörer nästan besatta att sälja direkt på annonsen.

De tror att alla vill ha det de säljer.

”Kom och köp våra produkter!”, ”Vi har det största utbudet!”, ”Vi har den bästa servicen”…”Köp köp köp!”

Det är lite som att gå fram till en främling och fråga om de vill gifta sig med en. Högst troligt kommer personen i fråga tycka att du är knäpp och aningen rubbad.

Och man vill ju inte ha en knäpp eller rubbad marknadsstrategi, eller hur?

Och många annonsörer undrar ”varför man inte får sina annonser att fungera?”

Detta är inget säljsamtal.

GRATIS PDF GUIDE

10 byråhemligheter som markant ökar trafik, leads och försäljning med Google ads

Här är bara en bråkdel av vad du kommer att upptäcka:

  • De största misstagen som de flesta gör med Google ads
  • Hur man budar på sökord som resulterar i försäljning (inte bara konverteringar)
  • Hur man bokstavligen stjäl marknadsandelar från konkurrenter med en liten budget
  • Hur man får sina annonser på plats #1 när man budar mindre än konkurrenterna
  • Och mycket mycket mer!

Så denna guide är helt gratis för dig att använda. Tryck på knappen ”Ladda ner gratis PDF guiden här” och skriv in dina uppgifter i boxen och tryck sedan på ”Skicka pdf guiden”.

PDFen kommer direkt (ibland inom någon minut) till den e-post du har angett.