Tips, inspiration och idéer inom marknadsföring och e-handel
Läsvärda tips och idéer inom marknadsföring och e-handel. Få inspiration av det du nyss läst och tillämpa det på din verksamhet.
Kategori
Tips och idéer inom marknadsföring och e-handel
Läsvärda tips och idéer inom marknadsföring och e-handel. Få inspiration av det du nyss läst och tillämpa det på din verksamhet.
Kategori
Förbättra din ROI med avancerade Google Annonseringsstrategier
Att förstå och implementera grundläggande Google Annonsering är bara början. För att verkligen maximera avkastningen på din investering (ROI) och stå ut i den digitala marknadsföringsvärlden krävs det att du tar dina strategier till nästa nivå. Denna artikel går igenom avancerade tekniker och strategier som kan hjälpa dig att finjustera dina kampanjer och uppnå bättre…
Google Annonsering 101: En komplett guide för nybörjare
Google Annonsering, även känt som Google Ads, är en kraftfull plattform för digital marknadsföring som möjliggör för företag av alla storlekar att nå ut till potentiella kunder precis när de söker efter produkter och tjänster som företaget erbjuder. Med över 3,5 miljarder sökningar som görs på Google varje dag, erbjuder Google Annonsering en unik möjlighet…
Vad är Google Ads?
Google Ads, tidigare känt som Google AdWords, är en omfattande och kraftfull plattform för onlineannonsering som tillhandahålls av sökjätten Google. Sedan starten år 2000 har Google Ads revolutionerat sättet företag når ut till potentiella kunder på internet. I denna artikel utforskar vi vad Google Ads är, hur det fungerar, och varför det är en oumbärlig…
7 skäl att inte använda knappen Marknadsför inlägg
Om du äger eller har tillgång till en Facebooksida, så har du definitivt sett den stora blå marknadsför inlägg knappen som finns under alla inlägg. Marknadsför inlägg knappen är den enklaste formen av annonsering på Facebook och Instagram. Du kan betala för att distribuera ett inlägg som publiceras på Facebooks eller instagrams tidslinje/nyhetsflöde. Även om…
Vad har Instagram, Facebook, TikTok och YouTube gemensamt?
Algoritmer. I den digitala världen, lever och dör vi alla av algoritmen. Oavsett om du är på YouTube, Instagram, Facebook eller TikTok, så är den största avgörande faktorn för din framgång hur algoritmerna behandlar dig. Men vad är en algoritm mer exakt, och varför är de så viktiga? När det gäller digitala innehållsplattformar, har varje…
Marknadsföring tips 2024
Marknadsföring tips som verkligen fungerar 2024! Har eran verksamhet funnits ett tag och er marknadsföring har stagnerat, oavsett vad ni än provar? Är ditt företag en ny verksamhet som har svårt att komma igång med marknadsföringen? Alla företag når en platå när marknadsföring och tillväxt bara stannar av, och det är svårt att nå nästa…
Sociala medier marknadsföring
Användningen av sociala medier 2023 har ökat, och därav har marknadsföring på sociala medier nått en nivå som är högre än någonsin tidigare. I genomsnitt spenderar en person 3 timmar per dag på sociala medieplattformar som Facebook och Instagram. Vilket gör att det har blivit viktigare för din verksamhet att synas i sociala medier. Därför…
Vad är digital marknadsföring?
Digital marknadsföring har blivit något alla verksamheter börjar fokusera mer på. För några år sedan var marknadsföring på nätet ett verktyg som bara stora företag och etablerade varumärken kunde anamma. Idag har allt förändrats. Små och medelstora företag har idag lika villkor när det gäller digital marknadsföring. För att förstå vikten av digital marknadsföring måste…
Hur man får mer trafik till sin hemsida, GRATIS!
Hur får man mer försäljning när man inte har en stadig ström av trafik till hemsidan? Vilken marknadsföring är bäst lämpad för att bringa mer trafik till hemsidan som skapar mer försäljning? Trafik är viktigt, men fortfarande en utmaning för många. Hur kan du sprida ordet av ditt varumärke, få den uppmärksamhet du behöver, utan att…
Hur du snabbt ökar räckvidden i sociala medier, med detta lilla knep
“Hur ofta ska vi lägga ut inlägg i våra sociala medier?” En vanlig fråga där många olika teorier finns, men egentligen handlar det bara om en sak, ge värde i dina inlägg/innehållet du lägger ut. Ju mer värde du ger, desto mer engagemang kommer du att få i dina inlägg, vilket gör att du ökar…
När ska man ha rea och rabatt?
Har du någon gång funderat på “när ska man ha rea och rabatt?” För en del verksamheter är det med i deras strategi att köra med lite rea och rabatter då och då. Medans för vissa verksamheter kan det missgynna så pass, att det kan skada varumärket med att ha rea och rabatter. Men om…
Mät Facebook pixel konverteringar på 10 minuter
Konverteringar är när någon genomfört det mål du satt upp. En bra grej är att sätta upp sin Facebook pixel spårning på en mikro- och makro nivå. Mikro- och makrokonverteringar handlar om att förstå vad du behöver mäta för att nå dina mål, och få en lönsam och skalbar försäljning på din hemsida via Facebook,…