Om ML Webbyrå

Året är 2019, tanken om att starta eget hade gnagit för länge, det är dags nu! Sagt och gjort så startades ML Webbyrå med drivkraften att vara den naturliga samarbetspartnern för företag, som vill lyckas online och nå igenom det digitala bruset.

Men bara 6 månader in i resan så går en nära familjemedlem bort. Hela världen rasar samman, och allt pepp och driv som fanns innan att hjälpa verksamheter att få en framgångsrik marknadsföring och en konverterande hemsida var som bortblåst.

Men något sa “Ge inte upp, det löser sig, fortsätt bara kämpa…”

Sagt och gjort.

År 2023: Idén med ML Webbyrå är att vara mentorbollplank och en trygg samarbetspartner, som man kan vända sig till, där ML Webbyrå förbättrar den digitala satsningen inom marknadsföring och webb, samtidigt som du fokuserar på din kärnverksamhet.

“Min vision är att ha riktigt roligt på vägen och växa tillsammans med mina kunder.”

Mattias Lax
Grundare av
ML Webbyrå AB

Jag (Mattias) har varit anställd som marknadsförare på en e-handel som heter Ridestore.se, som idag omsätter över 1 miljard.

Ridestore crew

Från en firmafest i Göteborg för bra många år sen

OG Ridestore Crew

Där satt jag med i marknadsteamet och la strategier och optimerade de för Sverige, Finland, Norge och en del Tyskland.

Och med ett nätverk av strateger och marknadsförare över hela världen, ger vi varandra tips och insyn på vad som fungerar just nu i olika branscher.

För några år sedan, var det lättare att nå ut till nya och befintliga kunder. Men då människors beteende ändras på hur man agerar i verkliga livet och digitalt, så ändras även strategierna för hur man når ut på ett effektivt sätt, utan att vara påträngande och ha en för säljig approach.

Några utmärkelser 2023

Vanliga frågor

En bra marknadsföringsbyrå kommer att lära sig och förstå din verksamhet utifrån och in. Dels kommer de att titta på hur mycket trafik din sida får just nu, och där ifrån bedöma och implementera den bästa strategiska lösningen för just er verksamhet.

En del av en marknadsbyrås strategi borde innehålla att man kontinuerligt utvärderar så att kunden har en perfekt balans mellan annonsbudget och det resultat man får.

Vi gör allt detta, men till skillnad från andra marknadsbyråer/webbyråer, så fokuserar inte ML Webbyrå bara på att uppnå den perfekta balansen. Utan vårt mål är att krossa dina konkurrenter, förvandla webbplatsbesökare till kunder och ge dig så stor avkastning som möjligt genom att använda de mest effektiva strategierna.

Är du och din verksamhet seriös med att förbättra, skala upp och dominera din bransch? Då kan vi jobba med er.

Vill du jobba med marknadsförare, digitala strateger, designers och utvecklare som verkligen vill hjälpa dig att uppnå mål? Då kan vi jobba med er.

Förstår du värdet i att spendera 10kr och få tillbaka 50kr? Då kan vi jobba med er.

Det spelar alltså ingen roll om ni är ett stort eller litet företag. Så länge er verksamhet vill framåt så kan ni vara en typ av verksamhet vi kan tänkas att jobba med.

“Hur långt är ett snöre?” brukar vara en klassisk sak att säga när det är svårt att ge ett tydligt och sakligt svar. Likaså gäller digital marknadsföring.

Det korrekta svaret är att det beror helt på hur din verksamhet ser ut. Säg att det är två verksamheter som är i samma bransch, så är verksamheterna i sig inte likadana. Låt oss säga att dessa två verksamheter är din och den största konkurrenten inom din bransch. Det enda som är lika är att ni riktar er till samma kundgrupp och erbjuder samma typ av produkter eller tjänster, det är det enda som är lika.

Deras hemsida är utvecklat på ett helt annat sätt än er verksamhet. Den kan vara äldre eller nyare än eran hemsida. De kan ha bättre/sämre SEO än er och de kan även ha bättre/sämre konverteringsprocent än eran sida.

De strategierna som eran verksamhet kanske behöver i det här exemplet är att förbättra er SEO och konverteringsoptimera sidan. Medan er konkurrent endast behöver fokusera mer på Google Ads. Listan kan göras lång och skiljer sig beroende på vart verksamheten är idag mot ens konkurrent.

Summan av detta lilla exempel ovan är att vi vet att det finns ingen strategi mall som passar alla. Därför utformar vi skräddarsydda strategier för varje enskild verksamhet som passar deras behov. Vårt mål är att krossa dina konkurrenter med din digital närvaro, och vi gör allt för att lyckas med detta mål.

Detta är inget säljsamtal.